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Benchmarking of Predictive Hybrid Braking Control Algorithms

Satzger, Clemens (2017) Benchmarking of Predictive Hybrid Braking Control Algorithms. In: Methoden und Anwendungen der Regelungstechnik Steuerungs- und Regelungstechnik. Shaker-Verlag. Seiten 53-66. ISBN 978-3-8440-5367. ISSN 0945-1005.

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Kurzfassung

This article compares the performance of three predictive braking control algorithms for electric vehicles with hybrid braking actuators, composed of friction brakes and electric motors. First, a cascaded controller consisting of a scheduling wheel slip controller and a subordinate model predictive control allocation is presented. Second, a model predictive control method is developed to centralize the cascaded controller to a single-loop controller. Third, a robust model predictive control method is applied, which additionally handles plant disturbances relying on the constraint tightening approach. It is shown that the single-loop controller can improve the tracking performance compared to the cascaded controller under nominal and disturbed (mu-step) braking scenarios at the limit of tire adhesion.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/114420/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Benchmarking of Predictive Hybrid Braking Control Algorithms
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Satzger, Clemensclemens.satzger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0714-3675NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2017
Erschienen in:Methoden und Anwendungen der Regelungstechnik
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 53-66
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Roppenecker, GünterLRT-FAUNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lohmann, BorisRT-TUMNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Shaker-Verlag
Name der Reihe:Steuerungs- und Regelungstechnik
ISSN:0945-1005
ISBN:978-3-8440-5367
Status:veröffentlicht
Stichwörter:braking control; hybrid actuators; wheel slip control; model predictive control
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R SY - Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Vorhaben Intelligente Mobilität (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Satzger, Clemens
Hinterlegt am:16 Okt 2017 09:49
Letzte Änderung:16 Okt 2017 09:49

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