elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Computational Investigation of Varying Plate-Line Geometry and Placement on Wake Vortex Dissipation

Wang, C. H. John und Zhao, Dan und Schlüter, Jörg und Stephan, Anton und Holzäpfel, Frank (2018) Computational Investigation of Varying Plate-Line Geometry and Placement on Wake Vortex Dissipation. Journal of Aircraft, 55 (1), Seiten 133-144. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C034346. ISSN 0021-8669.

[img] PDF
3MB

Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.2514/1.C034346

Kurzfassung

One of the bottlenecks for the recent increase in air traffic density is near the airport, where wake vortices, bounded by the terrain, could easily rebound into the landing corridor and remain there for a long period of time while maintaining their strength. The threat of near-ground wake vortex could be mitigated by the plate-line technology, which places a series of thin plates across the landing corridor before the runway; the technology was shown to significantly reduce the time it takes for wake vortex dissipation. The current investigation aims to better understand factors such as plate dimension and lateral position influences on the generation of secondary vortex structure and ultimately the dissipation rate of a wake vortex pair. It is found that the wake dissipation could be sped up further by optimizing the lateral position of the plate relative to the obstacle–vortex contact location, while the height of the plate could be significantly reduced without noticeably affecting the performance of the obstacle set.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/113796/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Computational Investigation of Varying Plate-Line Geometry and Placement on Wake Vortex Dissipation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wang, C. H. JohnCollege of. Eng., Nanyang Tech. Univ., SingaporeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zhao, DanCollege of. Eng., Nanyang Tech. Univ., SingaporeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schlüter, JörgDeakin Univ. Melbourne, AustraliaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stephan, AntonDLR, IPANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Holzäpfel, FrankDLR, IPAhttps://orcid.org/0000-0003-3182-1832NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:55
DOI:10.2514/1.C034346
Seitenbereich:Seiten 133-144
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0021-8669
Status:veröffentlicht
Stichwörter:air traffic density, wake vortices, plate-line technology
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Klima, Wetter und Umwelt (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Physik der Atmosphäre > Verkehrsmeteorologie
Hinterlegt von: Ziegele, Brigitte
Hinterlegt am:24 Aug 2017 12:05
Letzte Änderung:31 Jul 2019 20:11

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.