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Methodical Approach for Designing Electric Propulsion Systems Containing Two Motors

Schier, Michael und Hubner, Markus und Kevlishvili, Nina und Dietz, Armin und Hörlin, Sebastian (2017) Methodical Approach for Designing Electric Propulsion Systems Containing Two Motors. EVER2017, 11.-13. Apr. 2017, Monaco. doi: 10.1109/EVER.2017.7935893.

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2MB

Kurzfassung

To reduce the environmental impact of the petroleum-based transport, new safe, cost and energy optimized electric vehicle propulsion concepts are mandatory. Besides the activities for improving the battery and power electronics technologies, highly integrated units and new functional component operation strategies are of special interest. In this paper, a methodical approach for deriving electric motor design values for electric propulsion systems, especially usable for urban vehicles, including two electric machines, is shown. Considering the overall results a new highly integrated electric drive containing two different sized electric motors, two clutches and a compressor in one single unit is used as an example. The design led to a variety of functional motor modes presented in the paper. On upscaled measurement results, the efficiency tables for 50 kW and 10 kW PSM- and ASM–motors are used for a combined working strategy. Using the 10 kW motor on low torque and speed requests the traction energy demand of a urban vehicle could be reduced in the range up to 5% on several drive cycles.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/112092/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Methodical Approach for Designing Electric Propulsion Systems Containing Two Motors
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schier, Michaelmichael.schier (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hubner, Markusmarkus.hubner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kevlishvili, NinaNina.Kevlishvili (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dietz, ArminUniversity of applied sciences NurembergNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hörlin, SebastianUniversity of applied sciences NurembergNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:12 April 2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/EVER.2017.7935893
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Energy, highly integrated drives, two in one motor concepts, next generation car, synchronous machine, asynchronous machine
Veranstaltungstitel:EVER2017
Veranstaltungsort:Monaco
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:11.-13. Apr. 2017
Veranstalter :Monaco Sustainable Development
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGC-Energiemanagement (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugenergiekonzepte
Hinterlegt von: Kevlishvili, Nina
Hinterlegt am:10 Mai 2017 13:35
Letzte Änderung:21 Jul 2023 12:02

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