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Ionospheric Gradient Threat Mitigation in Future Dual Frequency GBAS

Felux, Michael und Circiu, Mihaela-Simona und Lee, Jiyun und Holzapfel, Florian (2017) Ionospheric Gradient Threat Mitigation in Future Dual Frequency GBAS. International Journal of Aerospace Engineering, 2017. Hindawi Publishing Corporation. doi: 10.1155/2017/4326018. ISSN 1687-5974.

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Offizielle URL: https://www.hindawi.com/journals/ijae/2017/4326018/

Kurzfassung

The Ground Based Augmentation System (GBAS) is a landing system for aircraft based on differential corrections for the signals of Global Navigation Satellite Systems (GNSS), such as GPS or Galileo. The main impact on the availability of current single frequency systems results from the necessary protection against ionospheric gradients. With the introduction of Galileo and the latest generation of GPS satellites, a second frequency is available for aeronautical navigation. Dual frequency methods allow forming of ionospheric free combinations of the signals, eliminating a large part of the ionospheric threats to GBAS. However, the combination of several signals increases the noise in the position solution and in the calculation of error bounds. We, therefore, developed a method to base positioning algorithms on single frequency measurements and use the second frequency only for monitoring purposes. In this paper, we describe a detailed derivation of the monitoring scheme and discuss its implications for the use in an aviation context.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/111584/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Ionospheric Gradient Threat Mitigation in Future Dual Frequency GBAS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Felux, MichaelMichael.Felux (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8368-4422NICHT SPEZIFIZIERT
Circiu, Mihaela-SimonaMihaela-Simona.Circiu (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4430-0526NICHT SPEZIFIZIERT
Lee, Jiyunkaisthttps://orcid.org/0000-0002-2291-3623NICHT SPEZIFIZIERT
Holzapfel, Floriantechnische universität münchenhttps://orcid.org/0000-0003-4733-9186NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 März 2017
Erschienen in:International Journal of Aerospace Engineering
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:2017
DOI:10.1155/2017/4326018
Verlag:Hindawi Publishing Corporation
ISSN:1687-5974
Status:veröffentlicht
Stichwörter:GBAS, Ionospheric Gradient, Dual Frequency GBAS, Landing of Aircraft
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Kommunikation, Navigation und Überwachung (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Navigation
Hinterlegt von: Felux, Michael
Hinterlegt am:23 Mär 2017 13:19
Letzte Änderung:02 Nov 2023 14:51

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