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Analyse en moyenne de phase du champ de vitesse de l'air issue d'un injecteur aérodynamique en régime pulsatoire forcé

Giuliani, F. und Gajan, P. und Diers, o. und Ledoux, M. (2001) Analyse en moyenne de phase du champ de vitesse de l'air issue d'un injecteur aérodynamique en régime pulsatoire forcé. 15ième Congrès Francaise de Mécanique, Nancy, France, September 3-7, 2001.

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Kurzfassung

An experimental set-up dedicated to the analysis of the influence of a pulsed fuel spray in an aeroengine combustion chamber was built at the ONERA Centre de Toulouse. This project aims to ameliorate the basic knowledge about the mechanisms appearing during a pulse combustion phenomenon. The topic of this paper is the analysis of the air velocity flowfield with pulsed entries. Air velocity measurements are performed by a conditionned Laser Doppler Velocimeter device. The analytical operator named 'Mergulien' is used for vortex structure recognition.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2002,
Titel:Analyse en moyenne de phase du champ de vitesse de l'air issue d'un injecteur aérodynamique en régime pulsatoire forcé
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Giuliani, F.NICHT SPEZIFIZIERT
Gajan, P.NICHT SPEZIFIZIERT
Diers, o.NICHT SPEZIFIZIERT
Ledoux, M.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2001
Status:veröffentlicht
Stichwörter:LDA, Thermoakustik, Verbrennungsschwingungen
Veranstaltungstitel:15ième Congrès Francaise de Mécanique, Nancy, France, September 3-7, 2001
Veranstalter :Association Francaise de Mécanique (AFM) et Association Universitaire de Mécanique (AUM)
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Brennkammertechnologien
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:06 Jan 2010 13:19

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