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Challenges in Applying Calibration Methods to Traffic Models

Wagner, Peter und Buisson, Christine und Nippold, Ronald (2016) Challenges in Applying Calibration Methods to Traffic Models. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2560, Seiten 10-16. US National Research Council. doi: 10.3141/2560-02. ISSN 0361-1981.

[img] PDF (Das ist die eingereichte Version; this is the preprint version)
480kB

Offizielle URL: http://trrjournalonline.trb.org/doi/abs/10.3141/2560-02

Kurzfassung

This paper evaluates calibration and validation as a means to understand traffic flow models better. The paper concentrates on the car-following part of these models and demonstrates that the calibration of stochastic models under certain circumstances can become difficult. Three types of stochasticity are distinguished for microscopic traffic flow models: the stochasticity coming from noisy data, the stochasticity coming from the distribution of the parameters describing the driver’s behavior, and the stochasticity coming from the model itself when a noise component is added to a deterministic differential equation governing the vehicle’s movements. By using four submodels with four noise terms and an identical deterministic part, this paper shows that a calibration with synthetic and, therefore, reproducible data can lead to results that are awry. The parameters fitted by the calibration procedure were significantly different for the deterministic and stochastic models. It was concluded that stochasticity was the reason why the parameter estimation of stochastic models sometimes failed. Up to now, the authors have not been able to propose a solution to cope with this intrinsic pitfall of genuine stochastic models.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/110849/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Challenges in Applying Calibration Methods to Traffic Models
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wagner, PeterPeter.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Buisson, Christinechristine.buisson (at) entpe.frNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nippold, RonaldRonald.Nippold (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2016
Erschienen in:Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:2560
DOI:10.3141/2560-02
Seitenbereich:Seiten 10-16
Verlag:US National Research Council
ISSN:0361-1981
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Simulation; calibration; stochasticity
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - I.MoVe (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrssimulation und -prognose
Hinterlegt von: Wagner, Dr. Peter
Hinterlegt am:25 Jan 2017 09:56
Letzte Änderung:08 Nov 2023 15:18

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