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Air breathing PEM Fuel Cells in Aviation

Flade, Steffen und Stephan, Thomas und Thalau, Oliver und Burberg, Torben und Schirmer, Johannes und Kallo, Josef (2016) Air breathing PEM Fuel Cells in Aviation. ECS Transactions, 75 (14), Seiten 471-447. Electrochemical Society, Inc.. doi: 10.1149/07514.0471ecst. ISSN 1938-5862.

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Offizielle URL: http://ecst.ecsdl.org/content/75/14/471.abstract

Kurzfassung

Aviation industry and governing bodies have set out to significantly reduce the environmental footprint of aviation. This has led research groups to explore disruptive paths of innovation for aircraft and a trend to the electrification of onboard systems in more electric and all electric aircraft. Providing the required electric power using a fuel cell and battery hybrid architecture not only promises the reduction of carbon emissions and noise but also allows for system level optimizations using synergy effects from a multi-functional system-integration that aircraft design could benefit from. System voltage, power output and behavior depends on a number of parameters, like ambient pressure, temperature, requested amount of oxygen remaining in the cathode exhaust of the fuel cells, etc.. While small aircraft, like the HY4, are currently being or have been built using this technology, understanding this behavior is crucial to a successful application of fuel cells in aviation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/110719/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Air breathing PEM Fuel Cells in Aviation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Flade, SteffenSteffen.Flade (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stephan, Thomasthomas.stephan (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thalau, OliverNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Burberg, TorbenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schirmer, Johannesjohannes.schirmer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kallo, Josefjosef.kallo (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:ECS Transactions
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:75
DOI:10.1149/07514.0471ecst
Seitenbereich:Seiten 471-447
Verlag:Electrochemical Society, Inc.
Name der Reihe:Polymer Electrolyte Fuel Cells
ISSN:1938-5862
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HY4, Electric Aircraft, AEA, MEA, Fuel Cell Hybrid
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte und Integration (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Technische Thermodynamik > Energiesystemintegration
Hinterlegt von: Flade, Steffen
Hinterlegt am:23 Jan 2017 10:01
Letzte Änderung:27 Nov 2023 12:53

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