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Investigation of the structural blade dynamics and aeroelastic behavior of the 7A rotor

Surrey, Stefan und Ortun, Biel und Truong, Khiem-Van und Wienke, Felix (2016) Investigation of the structural blade dynamics and aeroelastic behavior of the 7A rotor. In: American Helicopter Society 72nd Annual Forum. American Helicopter Society 72nd Annual Forum, 17.-19. Mai 2016, West Palm Beach, Florida.

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Kurzfassung

Deficits in rotor load prediction are often caused by inadequate modeling of structural blade dynamics. The elastic blade behavior needs to be validated as accurately as possible to predict rotor loads precisely. The structural blade dynamics of 1-D and 3-D finite element models in a multibody environment are investigated in terms of frequencies and aeroelastic behavior. Eigenfrequencies of the 1st torsion mode and the 4th flap mode of the reduced 3-D blade model exhibit a stronger coupling than the 1-D analysis prediction. The tightly coupled simulation with the advanced 1-D beam chain modeling approach is used to investigate the aeroelastic behavior of the 7A rotor in high-speed Forward flight. The potential of advanced rotor blade modeling in the multibody software SIMPACK in terms of rotor loads prediction is evaluated. In comparison to experimental data and the loose-coupling environment of ONERA (HOST-elsA), aerodynamical and structural loads are in good agreement. The characteristic 5/rev elastic torsion behavior of the 7A rotor blade has been captured leading to an improvement of the lift force prediction. The coupled SIMPACK-TAU predictions with an advanced 1-D beam model and the HOST-elsA results show a significant improvement over previous computations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/110683/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Investigation of the structural blade dynamics and aeroelastic behavior of the 7A rotor
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Surrey, StefanStefan.Surrey (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ortun, Bielbiel.ortun (at) onera.frNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Truong, Khiem-VanKhiem-Van.Truong (at) onera.frNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wienke, FelixFelix.Wienke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0081-1084NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2016
Erschienen in:American Helicopter Society 72nd Annual Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroelastik, CFD-MKS
Veranstaltungstitel:American Helicopter Society 72nd Annual Forum
Veranstaltungsort:West Palm Beach, Florida
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:17.-19. Mai 2016
Veranstalter :American Helicopter Society
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der virtuelle Drehflügler (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulationen
Hinterlegt von: Surrey, Stefan
Hinterlegt am:13 Jan 2017 10:11
Letzte Änderung:29 Mär 2023 00:31

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