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Effect of Ground Obstacle Separation Distance on Wake Vortex Dissipation

Wang, Chung Hung J. und Zhao, Dan und Schlüter, Jörg und Holzäpfel, Frank und Stephan, Anton (2016) Effect of Ground Obstacle Separation Distance on Wake Vortex Dissipation. In: 34th AIAA Applied Aerodynamics Conference (4176). 34th AIAA Applied Aerodynamics Conference, 13.-17. Juni 2016, Washington, D.C. , USA. doi: 10.2514/6.2016-4176.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.2514/6.2016-4176

Kurzfassung

The implementation of plate type ground obstacle for wake vortex dissipation in the vicinity of runway has been investigated in previous studies by our collaborators at the German Aerospace Institute (DLR) through both laboratory experiments, Large Eddy Simulation studies, and flight tests. We have expended on the concept by investigating the impact of different plate configurations, in terms of shape from top-down view, on the rate of dissipation as well as the propagation speed of the instability introduced by the obstacle. Parameter study of Plate Line obstacle were carried out using Large Eddy Simulation with OpenFOAM solver, with emphasis on the relative lateral position between the initial vortex and the Plate obstacle. The test section dimensions and the initial vortex parameters from DLR's Wasser Schleppkanal Göttingen experiment was used in the simulation to isolate the effect of obstacle from the influence of background turbulence and cross wind.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107476/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Effect of Ground Obstacle Separation Distance on Wake Vortex Dissipation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wang, Chung Hung J.ATMRI, SingaporeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zhao, DanATMRI, SingaporeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schlüter, JörgDeakin Univ. Melbourne, AustraliaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Holzäpfel, FrankDLR, IPANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stephan, AntonDLR, IPANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:34th AIAA Applied Aerodynamics Conference
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2016-4176
Name der Reihe:AIAA Paper
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Wake vortex, large eddy simulation, plate line, obstacle separation
Veranstaltungstitel:34th AIAA Applied Aerodynamics Conference
Veranstaltungsort:Washington, D.C. , USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:13.-17. Juni 2016
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Klima, Wetter und Umwelt (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Physik der Atmosphäre > Verkehrsmeteorologie
Hinterlegt von: Ziegele, Brigitte
Hinterlegt am:14 Nov 2016 11:36
Letzte Änderung:14 Nov 2016 11:36

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