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Multidisciplinary design and aerodynamic assessment of an agile and highly swept aircraft configuration

Liersch, Carsten M. und Huber, Kerstin Claudie und Schütte, Andreas und Zimper, Dirk und Siggel, Martin (2016) Multidisciplinary design and aerodynamic assessment of an agile and highly swept aircraft configuration. CEAS Aeronautical Journal, 7 (4), Seiten 677-694. Springer. doi: 10.1007/s13272-016-0213-4. ISSN 1869-5582.

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Kurzfassung

The characteristics of highly swept aircraft configurations have been studied in a series of consecutive research projects in DLR for more than 15 years. Currently, the investigations focus on the generic SACCON UCAV configuration, which was specified in a common effort together with the NATO STO/AVT-161 task group. This paper is the first one in a series of articles presenting the SACCON-related research work within DLR. First, the article describes the conceptual design studies being performed for this aircraft configuration. At this point the question is raised, whether the simple aerodynamic methods used within conceptual design can be applied to such type of aircraft configurations with sufficient accuracy. Thus, the second part of this article provides a comparison of the aerodynamic characteristics of the SACCON configuration predicted by low- and high-fidelity aerodynamic methods, as well as some results from wind tunnel experiments

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107268/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Multidisciplinary design and aerodynamic assessment of an agile and highly swept aircraft configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Liersch, Carsten M.Carsten.Liersch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6417-6732NICHT SPEZIFIZIERT
Huber, Kerstin ClaudieKerstin.Huber (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schütte, Andreasandreas.schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zimper, Dirkdirk.zimper (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5780-5545NICHT SPEZIFIZIERT
Siggel, Martinmartin.siggel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3952-4659NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Oktober 2016
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:7
DOI:10.1007/s13272-016-0213-4
Seitenbereich:Seiten 677-694
Verlag:Springer
ISSN:1869-5582
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Conceptual aircraft design, Multi-fidelity, Highly swept aircraft configurations, SACCON, UCAV aerodynamics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen , Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Programmkoordination Sicherheitsforschung
Deutsch-Niederländische Windkanäle
Hinterlegt von: Schütte, Andreas
Hinterlegt am:02 Nov 2016 14:19
Letzte Änderung:21 Nov 2023 10:36

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