elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Challenges in High-Power Railway Applications using Inductive Power Transmission

Streit, Sebastian und Winter, Joachim (2016) Challenges in High-Power Railway Applications using Inductive Power Transmission. In: Proceedings of the Third International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 110. Civil-Comp Press. Third International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 5.-8. Apr. 2016, Cagliari, Italien. doi: 10.4203/ccp.110.191. ISBN 978-1-905088-65-2. ISSN 1759-3433.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Kurzfassung

Under the generic term ‘Next Generation Train - NGT’ the German Aerospace Center (DLR) has introduced vehicle concepts for various railway applications. All train concepts have in common that the required energy is supposed to be supplied through a catenary-free energy transfer system that uses inductive power transmission. The transition from a sliding electrical contact to catenary-free current transmission requires fundamental changes to the overall design of the power supply system primarily due to the different energetic conversion processes needed for an inductive power transmission. However, existing technological limitations, especially power electronics, have a serious impact on the system design. The challenges related to the dimensioning of the track-side power supply system, considering technological limitations of today’s equipment are discussed in this paper.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107236/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Challenges in High-Power Railway Applications using Inductive Power Transmission
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Streit, SebastianSebastian.Streit (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Winter, JoachimJoachim.Winter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:5 April 2016
Erschienen in:Proceedings of the Third International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:110
DOI:10.4203/ccp.110.191
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, JoaaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Civil-Comp Press
Name der Reihe:Civil-Comp Proceedings
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-65-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:inductive power transmission, overhead catenary system, transmission losses, energy transfer system, catenary-free, next generation train, NGT
Veranstaltungstitel:Third International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Veranstaltungsort:Cagliari, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:5.-8. Apr. 2016
Veranstalter :Civil-Comp Press, Stirlingshire, Scotland
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Streit, Sebastian
Hinterlegt am:22 Nov 2016 16:00
Letzte Änderung:24 Jul 2023 15:21

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.