elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Evaluating the Effects of a Bird Strike Advisory System

Metz, Isabel und Mühlhausen, Thorsten und Ellerbroek, Joost und Hoekstra, Jacco M. (2016) Evaluating the Effects of a Bird Strike Advisory System. World Birdstrike Conference, 5.-9. Dez. 2016, Amsterdam, Niederlande.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Bird strikes have operational impacts and cause economic loss to the aviation industry. In the worst case, the damages resulting from bird strikes lead to crashes. The highest risk for bird strikes is in the area below 3000 ft and thus mainly in airport environments. Despite intense efforts from the airports in controlling the local bird populations, the number of bird strikes in these environments is still very high. Usually, Air Traffic Control is neither integrated into the process for reducing bird strikes nor do the controllers receive any precise information about the current bird traffic situation at the airport. For the project described in this paper, we assume a different situation: Air Traffic Control is provided with a tool informing the controller about the current and predicted bird traffic at the airport. Based on this information, the controller can decide to delay departing air traffic in order to avoid potential collisions between birds and the aircraft taking off. When implementing this procedure at an airport, we expect an increase in airport safety and, due to the delaying of traffic, a reduction in runway capacity. We hypothesize, that the Relations between the settings of the alerting systems and the effects on safety and capacity are deterministic. To test this hypothesis, we will perform fast-time simulations under varying conditions. This paper describes the simulation environment created for this purpose.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/106992/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Evaluating the Effects of a Bird Strike Advisory System
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Metz, IsabelDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mühlhausen, ThorstenDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ellerbroek, JoostTU DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hoekstra, Jacco M.TU DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Dezember 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:bird strikes, safety, capacity, ATC
Veranstaltungstitel:World Birdstrike Conference
Veranstaltungsort:Amsterdam, Niederlande
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:5.-9. Dez. 2016
Veranstalter :World Birdstrike Association
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung
Hinterlegt von: Metz, Dr. Isabel Carole
Hinterlegt am:03 Nov 2016 10:19
Letzte Änderung:07 Feb 2017 09:58

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.