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High Reynolds Number CFD Benchmark: Introduction and Overview of Wind Tunnel Test Program

Wu, Guangyu und Kramer, Matthew und Ma, Wei und Kim, Jang Whan und Koo, Bonjun und Lim, Ho Joon und Jang, Hyunchul und Lambrakos, Kostas und O'Sullivan, Jim und Van Hinsberg, Nils Paul und Schewe, Günter und Jacobs, Markus (2016) High Reynolds Number CFD Benchmark: Introduction and Overview of Wind Tunnel Test Program. In: OMAE2016: Proceedings of the ASME 35th International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering, Vol 1. OMAE 2016, 2016-06-19 - 2016-06-24, Busan, Süd Korea.

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Kurzfassung

Recent field measurements indicated that Vortex Induced Motion (VIM) of column-stabilized offshore platform was much smaller than predicted from scaled model test with Reynolds number two orders of magnitude lower than full scale. In order to understand the physical mechanisms that may have caused the discrepancy, Computational Fluid Dynamics (CFD) was applied in previous study to investigate the Reynolds number effect. It was shown that model-scale CFD simulation results agreed well with test data while full-scale CFD simulations indeed predicted a reduction in response amplitude. However, due to lack of well-controlled full-scale test data, it is hard to quantify the accuracy of full-scale CFD simulations. To fill this gap and provide benchmark data for CFD validation, we performed wind tunnel tests in a high pressure wind tunnel in DNW at Göttingen, Germany. The tests were done for single and tandem square column(s) with rounded corners and covered a wide range of Reynolds number from 4 x 10^5 to 1.2 x 10^7. Time history of total fluid forces on the column, time averaged surface pressure at two locations on column surface, and pressure profile in the middle wake were measured for each test. Surface oil-flow technique was applied in selected tests to visualize the flow and interpret the test results. The effects of variation in flow headings and column corner radius were also investigated. A selected subset of the test data are now provided for blind validation with several CFD software/practitioners. This presentation introduces the background of the study and gives an overview of the wind tunnel test program.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104963/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:High Reynolds Number CFD Benchmark: Introduction and Overview of Wind Tunnel Test Program
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wu, GuangyuChevron USANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kramer, MatthewChevron USANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ma, WeiChevron USANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kim, Jang WhanTechnip USA, Inc.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Koo, BonjunTechnip USA, Inc.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lim, Ho JoonTechnip USA, Inc.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jang, HyunchulTechnip USA, Inc.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lambrakos, KostasTechnip USA, Inc.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
O'Sullivan, JimTechnip USA, Inc.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Van Hinsberg, Nils Paulnils.vanhinsberg (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7411-333XNICHT SPEZIFIZIERT
Schewe, Günterguenter.schewe (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jacobs, Markusmarkus.jacobs (at) dnw.aeroNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2016
Erschienen in:OMAE2016: Proceedings of the ASME 35th International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering, Vol 1
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, wind tunnel, Vortex Induced Motion (VIM), Reynolds number, square column, rounded corner
Veranstaltungstitel:OMAE 2016
Veranstaltungsort:Busan, Süd Korea
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:19 Juni 2016
Veranstaltungsende:24 Juni 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Experimente
Hinterlegt von: van Hinsberg, Dr. Ir. Nils
Hinterlegt am:06 Jul 2016 10:50
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:10

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