elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Disaggregated car fleets in microscopic travel demand modelling

Heinrichs, Matthias und Krajzewicz, Daniel und Cyganski, Rita und von Schmidt, Antje (2016) Disaggregated car fleets in microscopic travel demand modelling. In: The 7th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT 2016). The 7th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies, 23.-26. Mai 2016, Madrid, Spanien. doi: 10.1016/j.procs.2016.04.111. ISSN 1877-0509.

[img] PDF
547kB

Kurzfassung

Microscopic travel demand models take the characteristics of every individual person of the modeled population into account for computing the travel demand for the modeled region. The real world mobility of individuals strongly depends on the specific available car, if any. However, mode choice models usually take a standard average car as reference. This paper shows an integrated approach to model the travel demand with respect to car specific attributes. The proposed work uses a synthetic population for the German capital of Berlin and simulates the travel demand for different examples that replicate car specific changes in fuel price, fleet distribution and entrance restriction. Some of these car-specific measures influence the travel behavior on a level that cannot be modeled when using an average car at all. Furthermore, the results show significant changes in usage of specific car segments, which would be difficult to model using an averaged car.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104594/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Disaggregated car fleets in microscopic travel demand modelling
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heinrichs, Matthiasmatthias.heinrichs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0175-2787NICHT SPEZIFIZIERT
Krajzewicz, Danieldaniel.krajzewicz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1045-8800NICHT SPEZIFIZIERT
Cyganski, Ritarita.cyganski (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5744-1427NICHT SPEZIFIZIERT
von Schmidt, Antjeantje.vonschmidt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1017-7937NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:23 Mai 2016
Erschienen in:The 7th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT 2016)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1016/j.procs.2016.04.111
Name der Reihe:Procedia Computer Science
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:travel demand microscopic modeling car fleet disaggregated cars agent based modeling
Veranstaltungstitel:The 7th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies
Veranstaltungsort:Madrid, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:23.-26. Mai 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Mobilität und urbane Entwicklung
Hinterlegt von: Heinrichs, Matthias
Hinterlegt am:18 Jul 2016 09:43
Letzte Änderung:20 Nov 2023 13:02

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.