elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Crash Concept of the Next Generation Train Intermediate Waggon Zones

Zimmermann, Michael und König, Jens und Winter, Joachim und Friedrich, Horst E. (2016) Crash Concept of the Next Generation Train Intermediate Waggon Zones. Civil Comp Press. Railways 2016, 06.- 08. April 2016, Cagliari, Italien. ISBN 978-1-905088-65-2. ISSN 1759-3433.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Offizielle URL: http://www.civil-comp.com/conf/rw2016/rw2016.htm

Kurzfassung

The German Aerospace Center (DLR) carries out research activities regarding innovative technical solutions for high-speed trains within the Next Generation Train (NGT) Project. In this context, the DLR Institute of Vehicle Concepts developed and implemented a novel Crash concept for the NGT ultra-high-speed train (NGT HST) intermediate waggon zones. The pursued solution shows how an efficient, lightweight and structurally load-bearing Crash concept can be established. It is intended to not only design the energy absorbing crash modules as light as possible, but also the subsequent structures of each car body. Based on the results of the development and to generate further findings, a full-scale prototype has been designed, which will be tested on a crash test rig at preferably realistic conditions in spring 2016. Crash simulations considering crash test configuration parameters have been carried out in prior and the results are shown. Forward-looking the results will be used in further steps to verify the crashworthiness requirements made in EN 15227.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104174/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Crash Concept of the Next Generation Train Intermediate Waggon Zones
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Zimmermann, MichaelMichael.Zimmermann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
König, Jensjens.koenig (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Winter, Joachimjoachim.winter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, Horst E.horst.friedrich (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:8 April 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:110
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Civil Comp Press
Name der Reihe:Proceedings of the Third International Conference on Railway Technology
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-65-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:crash concept, crashworthiness, crash, absorbers, structural integration, lightweight
Veranstaltungstitel:Railways 2016
Veranstaltungsort:Cagliari, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:06.- 08. April 2016
Veranstalter :CIVIL COMP LTD.
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Zimmermann, Michael
Hinterlegt am:12 Jul 2016 13:57
Letzte Änderung:12 Jul 2016 13:57

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.