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European Air Traffic Flow Management with Strategic Deconfliction

Berling, Jan und Lau, Alexander und Gollnick, Volker (2015) European Air Traffic Flow Management with Strategic Deconfliction. In: Operations Research Proceedings 2015, Seiten 279-286. Springer. International Conference on Operations Research, 2015-09-01 - 2015-09-04, Wien, Österreich. doi: 10.1007/978-3-319-42902-1_38. ISBN 978-3-319-42901-4. ISSN 0721-5924.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-42902-1_38

Kurzfassung

To guarantee a safe journey for each aircraft, air traffic controllers make sure that separation minima are maintained. To prevent controller overburdening, each controller team is responsible for one confined sector. Furthermore, sectors limit the number of flights entering each hour. Compliance to all sector and airport capacity constraints in daily business is ensured by EUROCONTROL's Network Management. This function balances the flights' demand of airspace with available capacity by re-allocating departure timeslots. However, when minimum separation between two aircraft may become compromised, a conflict occurs. Conflicts are solved by controllers who provide pilots with instructions to maintain separation. Hence, conflicts increase controller workload and thus tighten sector capacity. The aim of this work is a prevention of actual conflicts by strategic deconfliction. Strategic conflicts refer to planned trajectories which violate separation minima in any future point in space and time. Mimicking a future Network Management, departure times are re-allocated to reduce the number of strategic conflicts while satisfying both sector and airport capacity constraints. As a basis for the deconfliction, actual datasets of planned trajectories, sector bounds and airport features are aggregated to model the European Air Traffic Flow Management. The allocation problem of departure timeslots is formulated as a Quadratic Binary Problem with linear delay costs, quadratic conflict costs and linear constraints. In an optimal solution, all strategic conflicts are solved. Finally, a trade-off between conflict reduction and delay is performed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/102554/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:European Air Traffic Flow Management with Strategic Deconfliction
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Berling, JanJan.Berling (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8362-1280NICHT SPEZIFIZIERT
Lau, AlexanderAlexander.Lau (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gollnick, VolkerVolker.Gollnick (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:3 September 2015
Erschienen in:Operations Research Proceedings 2015
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-319-42902-1_38
Seitenbereich:Seiten 279-286
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dörner, Karl FranzNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ljubic, IvanaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pflug, GeorgNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tragler, GernotNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Operations Research Proceedings
ISSN:0721-5924
ISBN:978-3-319-42901-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Strategic Deconfliction, ATFM
Veranstaltungstitel:International Conference on Operations Research
Veranstaltungsort:Wien, Österreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:1 September 2015
Veranstaltungsende:4 September 2015
Veranstalter :German Operations Research Society (GOR)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportkonzepte und Betrieb (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme > Luftverkehrsinfrastrukturen und Prozesse
Hinterlegt von: Berling, Jan
Hinterlegt am:27 Jan 2016 14:54
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:08

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